Bernt(Del 1)

Jag sa igår att jag skulle starta en ny serie här i min blogg idag. Och Nej, jag har inte glömt de :p
Här har ni del ett av 'Bern'



Hönan Gertrud och tuppen Ingvar-Lars var två mycket prydliga fåglar. Och var finast på hela deras gata. Som för visso bara hade ett husnummer. Men de var iaf nått de skröt om att dom var.

En dag när Ingvar-Lars varit och handlat lite mat, upptäckte Gertrud nått förskräckligt. Han hade köpt ett hönsägg.

Gertrud fråga argt Ingvar-Lars vad han hade tänkt med när han barbariskt hade gått och köpt hönsägg!?

Ingvar-Lars blev helt stum. Han som hade tänkt smyga ner de i sin lunchlåda, hade nu inget bra att komma med. Förutom "öhh, njaa, det är så här va, öhm, host. Jo jag har adopterat en son! Dock får vi föda honom själva!"

Gertrud tittade stolt på sin man, tog ägget, och gick och la sig på sovrumsgolvet.

Fortsättning följer...

image278

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0