Lofsdalen del 6

Det har nu gått snart 2veckor sedan hemkomst från de härliga Lofsdalen och gänget som jobbar på anläggningen.
Så det börjar väl bli dags att avrunda denna serie.

Sist skrev jag om "sista kvällen med gänget" ;p Så nu är det väl bara en dag kvar. Söndag.

Jag hade innan sagt till chefen att jag ville ha minst en dag med fri åkning. Och jag hade visserligen fått söndagen en vecka tidigare till att åka lite på. Men fick även den här söndagen att åka fritt på. Jag han för första gången genom mer eller mindre hela systemet. Snacka om att det var härligt att få åka lite skidor i ens eget tempo :)

Hade redan på morgonen packat ur huset och hade allt i bilen. Så efter en välförtjänst lunch, och ett avsked till de jag lärt känna lite bättre under veckan, var det bara att sätta sig i bilen och påbörja den 55mil långa resan.

Vid Järvsö stannar jag till och hälsar på C, dock vet jag inte vart bullarna hon lovat tog vägen ;p

När jag till slut svängde av motorvägen och nästan var hemma, ringer min morbror som oxå sitter i bil på väg hem till Stockholm. Han undrar lite hur de ser ut med trafik och snö i luften. Då jag låg några timmar före dom. Jag säger snällt hur det har varit. Men när jag sedan svänger in på min infart kommer jag på en sak. Fort upp med mobilen och ringa P igen. Strax norr om uppsala stod nämligen en mobil fartkamera. Så ringer genast och varnar honom. Hans fru, som sitter vid ratten släpper genast av på gasen, och tur är de. För en minut senare passerar de kameran, men nu istället i laglig hastighet, istället för 70km för fort :p
Vet dock inte själv om jag klarade mig, låg väl en bit över kan jag medge. Har inte fått något än i brevlådan, och jag såg de inte heller blixtra till när jag passerade. Så får leva i ovishet nån vecka till innan jag kan koppla bort de helt.



Nu har ni mer eller mindre hela min vecka. 

Kommentarer
Postat av: Malin

haha ja det äre :D vad har du för dig?

2008-03-13 @ 17:12:49
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Ursula

Svar: Åkte en volvo c70 tror jag dom heter :)
Ja, jag har en skoda octavia :)

2008-03-13 @ 17:16:18
URL: http://inexpressible.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0