Lofsdalen del 4

Ja då var det dags för en ny del! :)
Avslutade senaste delen med torsdag kväll, så får väl börja med fredag nu då ;)

Fredagen var det upp lika tidigt som alla andra dagar. Men eftersom det här var första dagen utan gruppskidskola, så hade jag inte 100% koll på vad som skulle göras. I vanliga fall började vi 9,30 med lektioner, och satte igång att fixa allt inför redan 8,45. Så 8,50 tänker jag att det är hellugnt. Klockan 8,58 ringer JL och undrar varför liften inte öppnat. Varpå jag får springa upp till den, för att klockan 9,00 starta liften.
  Sedan spenderar jag hela förmiddagen i liften. Efter en god lunch är det sedan dags för lite privatlektioner, som fint flyter på.  (Privat är mycket roligare än grupp ;)  ) För att sedan avsluta skiddagen med att vara utklädd till Lofsdalens maskot 'Loffe'. Nog för att det kan vara väldigt varmt att vara i den där j*vla björnen! Men kom på en bra grej med att vara honom, utöver alla barnkramar fick man krama massa snygga tjejer ;p


Får ta o hoppa tillbaka några dagar...
I tisdags efter att backarna hade stängt och mörkret hade anlänt var det på med fullt ställ, och vanliga skor. Det var dags för fotboll. Vi blev 10st ur personalen som orkade oss dit. Och det blev en hård match med mycket mål. Självklart spårade de ur lite mot slutet och blev allt hårdare spel, men de gör inte så mycket när man spelar med snö som underlag :p
  Denna fotboll var som uppvärmning för de riktiga. En turnering som en skola i Sveg anordnat. Vi var 4 lag ur personalen i Lofsdalen som var med. Och totalt var det 10 lag med i turneringen.
  Så på fredagen efter att varit Loffe var det bara packa in sig i bilarna för 1timmes resa mot Sveg. JL hade till och med beställt fulla matchställ, så vi iaf såg proffsiga ut. Sedan om vi var det eller inte går väl att diskutera :p Men vi hördes iaf som en riktig hejaklack när vi satt på läktaren och sjöng våra hejaramsor och hatramsor! :p Tyvärr orkade min nacke inte med så många matcher utan jag fick sitta och heja på istället.
  Men det var vilket fall en rolig kväll/natt, som slutade på statoil i Sveg för inhandling av proviant hem till Lofsdalen igen :p

Blå var ett av våra lag
 Loffe följde så klart med och hejade! ;)
 En slut JL :p
 Trött Je?
 Glad F och galen S! :p

Kommentarer
Postat av: weronica

svar; haha, helt rätt. älskar sverige :) jag misslyckas med allt :( :P hhaa

2008-03-06 @ 22:20:16
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag tror garanterat att det är för att svenskarna börjar bli feta, och så är dte några minisar som klagat på att de mår illa av att se en fet person, så nu shrimpar de bussarna ;)

Nu glömde jag bort att kolla hemma ju. Får göra dte i eftermiddag då :P

2008-03-07 @ 07:51:29
URL: http://jonnaaxbom.blogg.se
Postat av: Malin

haha ja eller hur :D färgar du håret nått? =)

2008-03-07 @ 09:31:03
URL: http://chakrat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0