Lofsdalen del 2

Då var det dags att fortsätta med denna serie, antingen ni vill eller inte ;)

Under första kvällen hade även J anlänt och flyttat in som granne, riktigt trevlig tjej som jobbat några år innan i Lofsdalen. (har konstaterat att det blir många olika 'J' i denna serie :p därför får min chef heta JL, min rumskompis Je och granntjejen bara J ;) ) 
Dag två, som även skulle bli första riktiga skidskoledagen började bra. Lite frukost i magen och sedan rullade vi iväg till backarna. Hela anläggningen hade på morgonen ett möte där de berättades om hur mycket folk som var beräknade att komma under veckan, och olika viktiga punkter att tänka på. Efter det stora mötet var det ett mindre för enbart skidskolan. Vi var 18 instruktörer, varav vi var två stycken som enbart var uppe under v9. Vi fick nu veta vad vi skulle ha för grupper under "grupp-skidskolan". Mina grupper var 2st knatte fortsättning, 1 barn nybörjare och 1 barn fortsättning. Och i varje grupp var det mellan 6 och 9 ungar.
  Dålig på namn som jag är, var jag chockad när jag efter första avklarade dagen konstaterade att jag lyckats lära mig namnen på alla i 3 av mina grupper :p

Under de fyra dagarna (mån-tor) som gruppskidskolan pågick hade jag väldigt roligt, och det var roligt att se barnen sedan ute i backarna, åkandes och öva på saker vi övat på tidigare under dagen. Och även se hur duktiga de blev. Sedan av någon konstig anledning blev min "köttbulle-ramsa" väldigt populär i grupperna. (Åt köttbullar tre dagar i rad, först till middag, och sedan två lunchlådor i rad, varpå jag hittade på en ramsa, som jag sedan körde för barnen :p ) Så nog hördes de när mina grupper kom åkandes ner för backarna ;)

image130

image129

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0