Lofsdalen del 1

Jaha, då är det alltså dags att sätta igång med Lofsdals serien. Och för att inte missa något har jag tänkt att ta de dag för dag, med lite bilder och liknande, så ska jag nog inte glömma något, men kan inte lova ;)

Det började alltså på lördagen. Ett tag innan stängning på jobbet, kom P och M förbi och tittade in. P hade aldrig varit i den nya butiken, och var mäkta imponerad. När jag väl kom hem var p och M där och pratade med mamma. Jag slängde snabbt ihop de sista jag hade, för att sedan kunna packa in mig och M i bilen. Skulle ju skjutsa honom till Sälen.
  M hade ganska mycket godis med sig, så han gjorde ett godisfack av ett av facken i mittkonsolen i bilen. Det ända problemet med de "godisfacket" var väl att vi glömde de öppet en gång när jag behövde göra en någorlunda hård inbromsning, vilket resulterade i att hela bilen fylldes med godis :p Annars gick resan upp bra. När jag väl hade lämnat M i Sälen blev det istäckta vägar och snöstorm, men det gick ganska bra ändå, då jag var ensam på vägarna.
  Halv tolv på natten ringde jag Jo och berättade att jag bara hade 5min kvar innan jag skulle komma till Lofsdalen. Vid ica mötte han mig och visade vägen till Tallbacken där jag och en annan kille skulle dela en 4bäddsstuga. Je var vaken när vi kom, och hälsade mig välkommen.

Första riktiga dagen började tidigt och vi begav oss till anläggningen där jag fick ut min utrustning, i form av kläder, skidor, hjälm, stavar, goggles, liftkort och lite annat. Solen lös fint och inte ett moln på himmeln. Förmiddagen bestod av en rundtur i systemet med en annan skidlärare. Och på eftermiddagen följde jag med F när han hade lite privatlektioner. Två av lektionerna delade han även upp deltagarna och jag fick mina egna smågrupper att ta hand om. Så var mina första lektioner avklarade ;)

image128

Kommentarer
Postat av: caroline

nej asså ja har ätit nu hemma dårå, men ändå värsta huvdvärken:/ hihi tack så jätte mycket!:D
har du nån tjej då?
aa asså jag får nog ta och göra färningen i sommar eller närmre sommaren i alla fall, så ifall det går snett behöver inte alla se mig i skolan:P

2008-03-03 @ 21:44:55
URL: http://trion.webblogg.se
Postat av: Nyckelpigan

Välkommen hem, har saknat din blogg! Skall bli roligt att läsa hur du haft det hela veckan.

2008-03-03 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0