New York del.3

Ja då är det dags för den sista delen på resan till NY. Kanske även den kortaste delen. Det får vi snart se...

Vaknade som de tidigare mornarna upp i ett kokhett rum. För er som har missat så hade vi en stor AC på rummet, och ja, den var igång och lät. Men den sprutade inte mycket kalluft. Nog pratat om AC'n. Det var nu sista dagen på resan. Eller nja, det var måndag, och vi skulle komma hem till Sverige på tisdagen. Men planet lyfte på måndagen från NY iaf.
Frukosten avnjöt vi på hotellet. Då vi ansåg att vi kunde lägga tiden på att hinna beta av de sista vi ville se och göra.
När frukosten var klar och våra väskor var packade och inlastade i bagagerummet, begav vi oss ner mot vattnet. Denna gången för fot, då våra biljetter hade gått ut. Att knalla 10 kvarter rakt mot hamnen, utan någon skugga och en sol som gassar på, och 40 grader där de väl är skugga. De tar på krafterna kan jag berätta! Men de var det helt klart värt. Vid vattnet ligger nämligen helikopterbasen. Jupp, flyga helikopter stod nu på schemat! En liten 5 sitsig kärra (ink pilot) bar det upp och iväg i. Tror jag hade ett leende på läpparna hela turen. Det var så häftigt! Från början trodde jag att det skulle vara lite läskigt, men tänkte inte på de en enda sekund under flygturen :)

En kvart senare och många nya foton i kameran var vi nere på marken igen. Och begav oss efter ett tag in bland höghusen igen.  Hehe, på vägen tillbaka hinner mamma tröttna på mitt fotande av bilar. Jag kan väl inte rå för att den ena häftiga bilen efter den andra dyker upp! Väl inne i staden sätter vi oss ner på en lunchresturang och avnjuter vår sista lunch i detta gigantiska land.
Lunchen var avklarad och vi hade fortfarande någon timme att slå ihjäl innan bilen skulle komma och hämta oss på hotellet. Då kom jag på de, en butik vi inte hade besökt. Och som man bara måste in i! m&m (godiset) har en egen butik precis vid Time Square. Dom hade verkligen allt. Tänk er en butik på två våningar med bara saker med märket m&m på :p Inne i affären träffade vi även på några pratglada amerikanare. Det är lustigt, om man lär sig ett enda ord på något annat språk, och inget mer. Hur kommer de sig att det alltid är svordomar och könsord? :p (för er som vill veta vad för svenskt ord de va denna gången kan ni ju säga till, men nu har jag iaf varnat er :p )

Efter den affären begav vi oss tillbaka till hotellet. Blev alldeles lagom, då vår beställda bil, en Lincoln, kom bara några minuter senare för att ta oss till flygplatsen.

Känns inte som jag behöver ta upp hur det var att sitta och vänta på olika flygplatser och att plan är små och trånga. Dock kan jag avslöja att vi flög Engelska fotbollslandslagets plan hem ;)

         

 Bild:
1: Frihetsgudinnan
2: Del av Manhattan
3: Mer Manhattan
4: Helikopter
5: Riktig truck
6: Kolla hur bilarna är parkerade i bakgrunden!
7: m&m
8: m&m
9: Lincoln!
10: Planet

Ps. Förlåt för jag var så seg! Hoppas du tycker om mig iaf! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0