Pengar på konto

Som jag berättade förut så fanns det plötsligt pengar på hennes konto. Så vi bestämde oss för att dra en sväng till Västerås, 3mil, ingen sträcka om man bor i Sala. Även om det för en "vanlig" 08:a kan vara som till världens ände. Själv har jag väl sedan jag för några år sedan skaffade bil, börjat vänja mig vid avstånd. Bara en sådan sak som att jag när jag var uppe i fjällen och jobbade sista gången, inte tyckte att non-stop-körningen på 6timmar var något större problem.

Aja, tillbaka till ämnet. Till Västerås bar det av, för inhandling av tröja. När vi kom in i köpcentret var det första hon tittade på ett par skor. Hmm, var det inte tröja som skulle inhandlas?! :p
Vidare in i klädaffär efter klädaffär, okey, det vara inte nå många och man jämför med hemma. Så ganska snart var allt genomkollat. Utan något nytt kvitto i plånboken.

Lagom till vi ska sätta oss i bilen för till nästa ställe ringer K. Hon är på väg hem, så även för oss får Sala bli nästa destination. På vägen hem inhandlas det dock en Cola och ännu en bok till hennes samling. Dock på min bekostnad, så länge. Hennes bankkort fungerar inte så det sker en överföring senare ikväll skulle jag tro.

Nu nalkas det snart Lasange (eller hur det stavas). Skall bli gott :)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0