Skilda tankar

Jag kan inte bestämma mig, ena sekunden vill jag ha sommar, och nästa vinter. Något jag är säker på iaf är att både hösten och våren kan försvinna. Tycker att det ska vara så att man ena dagen har shorts och t-shirt, nästa dag ligger det en meter snö ute och är några minus. Tänk va mycket bättre livet vore då! ;)

Just nu vill jag iaf ha vinter. Få uppleva det vita, vackra landskapet, det dova ljudet från bildäck som mosar snö mot asfalten, och en sol som lyser och gör det redan ljusa landskapet ännu ljusare. Tänk att få stå i en pist med skidorna på och bara ge sig utför. Eller få plocka fram skotern och bara dra ut i skogen och grilla korv med kompisarna! Vart har vintern tagit vägen?


Eller ska det kanske vara så att det går en tydlig gräns vid Gävle. Allt norr om har konstant vinter, och söder om är det konstant sommar. Det vore inte heller fel. Ända är väl att jag har så lite ledig tid då jag skulle kunna åka till vintern. Men sommarn är inte heller fel! Stockholm är ett ultimat ställe för sommaren. Den underbara skärgården vi har. Åka ut med båten till någon liten tom ö. Sitta på en klippa med kompisarna och se solnedgången och ha lägerelden tänd hela natten. Inte somna förens solen börjar gå upp. Då liggandes på en klippa och höra hur vågorna klockar mot båten, och slår mot strandkanten.

Varför måste det vara så trist och mörkt väder nu? Varken sommar eller vinter :s

 
  


Kommentarer
Postat av: Jennie

åh vilka underbara bilder!

haha stackare :) nää inte mycket här heller :/ ska iväg på fotbolls cup! Usch jag är as trött! Men jag ska inte gnälla om de idag igen ;D haha!

Naww va snäll du e :D jag kommer direkt nu då! ;) eller så kommer du hit..? de e lite jobbigt o ta med sig en dubbelsäng! Lite tungt oxå.. Du får tänka på att jag e redan skadad :D haha!

2008-01-27 @ 08:24:18
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Linda

vackra bilder. Sala ligger 4 mil från västerås :) I västmanland . en liten "håla" .

2008-01-27 @ 09:25:49
URL: http://lmongo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0