1/3 av 21

Exakt så var det.
Vi är 21 personer i klassen. Som sista lektion idag stod, lärarfri idrott. Hon skulle kanske komma förbi sista minuterarna. Så det var några ur klassen som lovat att hålla i innebandy, som vi skulle spela.
När lektionen väl drar igång på "allvar" är vi alltså bara 7 pers som ska medverka. Sal 5 (någorlunda stor), små mål, sju klubbor och massa bollar. Det kan inte bli annat än lyckad lektion :p
Vi värmer upp med att köra bandybrännboll. Som får konstiga regler framåt slutet, då man kan strunta i att bränna och försöka pricka dom som springer istället :p
Efter kör vi match. Även där är det konstiga regler. V som leker domare kommer på att istället för att få utvisning så får spelarna ett straff, ställa sig mot väggen så får han skjuta ett skott på dom :p Och varje gång HAN tyckte att bollen åkte för långt bort så kastade han in en ny boll. Slutade iaf till slut med att mitt lag vann med 8-4 tror jag det var.

Min klass ÄR normal ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Lunchen kom upp men middagen har jag fått behålla. Känner mig hängig men de går.. Jo jag återkommer när lusten och orken är tillbaka .

2008-01-29 @ 17:21:12
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag hade blivit överlycklig om vår idrottslärare inte dök upp. Dock hade ingen medverkat med tanke på att vi har en bit att gå :P Men min klass hade nog betett sig på det sättet också :P

2008-01-29 @ 17:54:41
URL: http://jonnaaxbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0