Vårrusta

Ojoj!
Idag har varit en lång dag! Klockan 10,00 hämtade jag C och M. Och vi begav oss till Arninge och inhandlade materia för allt jobb. Hojj, blev många plywood-skivor och andra brädor. Tur att man hade en stor bil att lasta in allt i :)
Väl tillbaka i hamnen sken solen och det var bara börja vräka ut allt ur bodarna. Kan tillägga att K var med oxå och hjälpte till :)
Så fort sakerna var ute ur de bodar vi skulle jobba med tog tjejerna och startade i den lilla boden medan jag och K anföll den stora, och påbörjade uppsättningen av innerväggar. När vi efter kanske 40 minuter var klara med långsidan, kom vi till de svåra sidorna. Nu hade vi kvar en långsida med två fönster, en kortsida med ett fönster, och en kortsida med en dörr. Snacka om att det blev mycket mäta och kapa. Timmarna gick, och sakta men säkert tog vi oss framåt.
Lunchen fick K åka o köpa på McDonalds. Man var ganska hungig då, så de smakade väl ;D
Under lunchpausen ringde även J. Då vart man glatt överaskad :) (hade lite svårt att ni skulle lyckas plugga i stan, men tji fick jag ;p )
Efter lunchen var det bara att jobba vidare. Sakta men säkert blev bit för bit klart. Och 20,30 landade vi på McDonalds för att avnjuta en välförtjänt efterrätt, efter att ha målat de nya väggarna, och även golvet i den boden.
Tack för en supertrevlig dag C, M, K!

   

Kommentarer
Postat av: Emeliie

Jo, 60 cm löshår är mkt hår:P haha!Vad är det jag ser på dina foton? Sjöbodar? :)

Hoppas din dag varit bra!?

2008-04-20 @ 23:37:42
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
Postat av: Jennie

HAHA :D de va nog bara fö du sa så som vi lyckades plugga ;P

plus att jag ser mer än fyra moln på himlen..? ;) hmm hmm ;)

2008-04-21 @ 01:08:39
URL: http://hallon8.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0