Båt

Jag reste idag upp täckställningen för min nya båt, som höll på att ramla. Konstigt hur den kunde stå emot alla höststormar, men börjar ge vika nu på vårkanten :s

När jag höll på med de så började jag räkna efter hur många år jag haft båt. Och kom fram till att jag nu ska påbörja min 6e säsong som båtägare nu. I och med att jag inte jobbade när jag köpte min första båt, så slukade den hela besparingshögen och en moppe fanns det helt enkelt inte pengar för. Men jag är glad att jag gjorde de valet. Då jag tjänat massa pengar på mina båtaffärer och haft grymt kul på vägen. Jag är nu inne på min tredje båt, som jag köpte i höstas.  Och alla båtarna har det varit någonting att fixa på, därav jag kunnat tjäna pengar på de.  Första båten var bara väldigt väl använd, och inte riktigt omhändetagen. Så det var en hel del småpill med den. För att sedan kunna sälja den för några tusenlappar mer än jag lagt totalt på den.

Min andra båt var rent sagt ett vrak! Klädseln hade möglat, inredningen var trasig och verkligen allt behövde bytas ut. Den vintern blev det många timmars jobb och slit, och jag trodde aldrig att jag skulle bli klar. Men lagom till sommarlovet var den klar för sjösättning. Efter två hela somrar med den, tyckte jag i höstas att det var dags att sälja den. Och lyckades sälja den för dubbelt så mycket som jag lagt ut på allt. Denna stora förtjänst gjorde att jag kunde köpa min senaste båt.

Båt nr3 blev ett helt sprillans nytt ribbåtsskrov. Detta då jag via kontakt fått de till 50%. Så vårens projekt är att köpa alla resterande delar till båten, och sedan montera ihop den. Höll på att tröttna på skruva båtar när jag fixade förra båten, då det tog flera hundra timmar. Men då allt till den här båten är helt nytt från äffer, så tänds glöden igen! :)



Före/efter bilder

Båt nr 1


 

Båt nr 2


   

Båt nr 3

Ungefär en sån båt som jag ska bygga ihop. Men min är helt vit, och i dagsläget är det bara ett skrov (botten).




För er som inte har tillgång till båt o skärgård, kan jag bara säga att jag tycker synd om er!


image220

Kommentarer
Postat av: sofie

fin bild, älskar att åka båt :)

sv: hah joo jag satte klockan! men jag somnade om på nått lustigt vänster:P haha

usch regn är inget kul, tur för dig att du har bil! jag äger bara en cykel..hehe

juste..men det är en massa skit (du kanske förstår mer om vad det handlar om efter nyaste inlägget) skit är det och jag hatar att det som håller på att hända händer..menmen, finns inget jag direkt kan göra åt saken =/

jag är alltid snäll :) hehe

hehe okej, varför bor du fortfarande hemma då? varför inte flytta till nått eget? du är ju 19 ^^ och jobbar! vad jobbar du som föresten ? :P

hehe okej så bra!
jovars, tills nu så var den bra, sen sjönk humöret igen..=/

godnatt! kram

2008-04-07 @ 23:55:45
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: Jennie

oooh jag får åka båt med dig nångång :D haha de e as kul

2008-04-08 @ 07:22:12
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: P e r n i l l a

hahah
, ja men visst är det tur ? ;)
äh, du är säkert ckså minst lika snäll som jag :P

häligt med bååååtar :)

Postat av: Louise

Ja verkligen, så nu behöver jag inte städa förens nästa år :P
Frågan är hur länge man klarar sig utan asså..

Haha ofta att du skulle kunna hålla dig från att retas. Ni kilar är bara såna :P

Gu vilken fin bild på vattnet. Men jag har sett finare :P

2008-04-08 @ 07:47:41
URL: http://Louen.blogg.se
Postat av: Johanna

ohhh vad härligt med båt:):)

Okej! hehe. ska du ha prov eller så allså?`
Jag höll på med typ olika tidsepokers Teater och så=/ frutansvärt tråkigt!

Vad sker idg :)?

ha en jättebra bra, tjing:P

2008-04-08 @ 08:00:35
URL: http://jolieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0