kupévärmare

Jag har aldrig saknat en kupévärmare så mycket som jag gjorde i morse när jag skulle till jobbet. Förs kommer jag samtidigt som jag ska sticka på att jag inte gjort i ordning någon matlåda, vilket resulterar i att jag får det lite stressig. På med vinterjackan och ut i bilen. Trodde jag...
Gårdagen bestod av omväxlande nederbörd med snöblandat och framåt kvällen enbart snö. Varpå natten blev helt klar och på morgonen var det -6 grader och vit mark.
Så tillbaka till historien. Självklart hade bilen bokstavligt talat fryst igen på alla sätt. Men efter lite lirkande var dörren öppen, motorn startade lika fint som alltid. Nu var det bara de där 1cm snö och under 2mm knottrig is som skulle bort från rutorna. Har aldrig varit med om en så svårskrapad ruta. Efter 10min var bakrutan ren (tack vare el-slingorna), framrutan på förarsidan var någorlunda ren, och båda sidorutorna i fram hade små titthål så jag skulle kunna se i backspeglarna.
Även när jag skulle hem från jobbet var jag tvungen att skrapa rutorna, dock gick det mycket snabbare den här gången.
Kanske dags att dra in en sladd för kupévärmare snart! ; )

Kommentarer
Postat av: Jonna

Du verkar ha haft en jobbig dag, det är tur att man inte äger varken bil eller körkort de värsta vinterdagarna ;)

2007-11-25 @ 10:52:24
URL: http://jonnaaxbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0