Tuggummi

Igår var min ena bror med in till mammas jobb för att hjälpa till att lyfta lite. bland annat hade dom en tuggummiautomat som inte skulle få bo kvar där. Företaget som skötte om automaten hade gått i konkurs, och godiset började bli lite gammalt, vilket resulterade i att mammas resebyrå inte ville ha kvar automaten.
Nu när vi hade en automat full med tuggummin och minttabletter fanns det bara ett problem, vi hade ingen nyckel. Så jag fick sätta igång att göra inbrytningsförsök, och efter 10minuter var jag inne i den första. Vi ville ju inte förstöra maskinen i sig, vilket gjorde att de tog lite längre tid. Efter ytterligare 5min var jag inne i den andra oxå. Och vi konstaterade snabbt att vi hade 3,6kg minttabletter och drygt 260st tuggummin (dessutom låg det 300kr i mynt i maskinen)
Vi bestämde oss för att fortsätta sälja tuggummina till oss själva och våra kompisar, och för pengarna vi får in ska vi vara fadder åt något utrotningshotat djur (blir nog isbjörn). Minttabletterna var för äkliga så dom tänker vi inte ens försöka sälja.

Någon som är sugen på tuggummi så är de bara komma hit ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0