Söndag 30/12

Jag kom hem från landet igår, men drog mig för att skriva här då så mycket hade hänt senaste veckan. Så jag bestämmer mig för att om jag någon gång ska skriva om julveckan så får det bli en annan gång, nu tar jag nuet istället ;)

Inatt kom jag i säng runt halv tre. Efter alldeles för få timmar sömn ringde min väckarklocka. Det var dax att göra sig i ordning för Västeråstrippen. Klockan 9.30 satt jag bakom ratten i C's v70 och vi gav oss av mot Västerås, för att titta på en tävlingsoptimist till seglarskolan. Undra hur många gånger C bytte kanal på radion, jag tappade räkningen redan den första kvarten ;) Väl där mötte vi ägaren, som guidade oss till en lada där båten låg förvarad. Snacka om välvårdar båt, okey, att den hade några år på nacken, men så blank och fin ändå! Efter någon timme var affären klar och båten upplastad på tackräcket. På vägen hem till Stockholm passade vi på att stanna till i Solna centrum och inhandla en kamera till klubben. Nu är vart ända öre från 2007 budget slut! ;) När vi väl startade från Solna kom vi på att vi ville åka skidor, så de blev snabbt hem, lasta av båten, för att sedan hämta upp C's bror och lite skidor, för att sedan bege sig till Väsjöbacken. 100% konstsnö, men blev två timmars åkande iaf :D Nu är jag redo för Järvsö om en vecka :)

Tack för en supertrevlig dag idag C och du bidrog oxå lite på slutet R :)

För att beskriva hur Julen på landet var, lägger jag upp några bilder istället ;)

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0