Nalle Puh

Som jag inte haft nog med plugg i helgen. Har dessutom ett läxförhör imorn, och ett prov på onsdag. Men men, sånt är tråkigt att prata om så de lägger vi på hyllan ; )

Då jag för tillfället inte kommer på vad jag ska skriva om, väljer jag ett lätt och bra ämne, Nalle Puh. Finns det någon bok som passar alla åldrar så är det Nalle Puh. En lagom korkad björn och en väldigt feg liten gris kan göra den mest dystra dag till rolig. Jag passade på att läsa Sagan om Nalle Puh i somras under vår paddlingsvecka. Och roligare bok har jag inte läst. Snacka om att fastna i läsningen, och jag som i vanliga fall hatar att läsa böcker.
Till er som inte läst någon bok om Puh, kan jag bara säga en sak LÄS!!!

Citaten nedan är hämtad ur Sagan om Nalle Puh

"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."

"När du tittar på dina två tassar vet du, att när du har bestämt dig för vilken som är höger, kan du vara säker på att den andra är vänster."

"Titta alltid var du går. Annars kan det hända att du trampar på en bit skog som blivit utelämnad av misstag."


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag tittade alltid på Nalle Puh när jag var mindre, när disneydags gick på tv. Och nu har de väl bytt röster så då kan man inte titta längre :P

2007-12-11 @ 07:49:26
URL: http://jonnaaxbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0