Lucia

13 december och lucia...
En kamp om jämställdhet, det är vad eleverna på ÅVA kämpar för. När man säger ordet jämställdhet, tänker de flesta på att kvinnan är förtryckt. Men har ni någonsin sett det från andra hållet, det har man i alla fall gjort på ÅVA. Dagens luciatåg bestod av ca 15 personer. 4 stjärngossar, ca 10 tärnor (varav 8 manliga tärnor), och sist en lucia. Och självklart var även lucia av manligt kön. 

Jag vet inte om jag föredrar den här sortens luciatåg, men det var en upplevelse att se i alla fall :p


Det var egentligen inte mening att min klass skulle gå på luciafirande, då vi hade rep. inför ett prov nästa vecka. Men väl efter firandet gick vi till lektionen där L satt lite halvt besviken. Dock blev vi bara 6 st av kanske 15. Vi fick idag även förklaringen till varför L är så konstig, annorlunda och surgubbig som han är. Det beror på att han tidigare i sitt liv har varit montör av mätinstrument, och varit o monterat givare på kärnkraftverket i Ringhals. Han fick nog en liten överdos av strålning där. Stakars gubbe ; p


Kommentarer
Postat av: LINA

Vet inte riktigt :P Satt och läste bloggar, och så läste jag din :))

2007-12-13 @ 18:41:31
URL: http://www.juridikt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0