Lampknapp

Alltså det där med minne och komma ihåg saker är inte min starka sida! Man tänker på en sak i skolan " denna sak är det perfekt att skriva om i min blogg". När man väl är hemma och sitter för att skriva saken, då kommer man inte ihåg mer än att det var något som skulle passa jätte bra här. Man har helt glömt bort de :p

Idag tänkte jag två gånger i skolan att dessa saker är perfekt att ta med i bloggen. Och tro de eller ej, men jag kommer faktiskt ihåg den ena. Det handlar om alla lysknappar som finns i skolan. Jag har åtagit som livsuppgift att kolla upp vilka som fungerar och inte. Till min stora besvikelse fungerar inte ens en tredjedel av alla knappar som sitter uppe. Inte ens i klassrummen har alla lysknappar någon funktion.
Av skolans olika delar är det högst andel fungerande knappar inne på teknik. Jag och P hittade till och med lysknappen för öppna hallen på teknik. Och detta till vår stora glädje när nästan en hel klass låg och halvsov till den sköna julbelysningen. Snacka om att det blev livat när det från att varit sovvänligt ljus, plötsligt blev jätteljust och jag och P vandrade snabbt men småleende från knappen och låtsades som inget hänt.

Nu väntar sängen, så det får bli mer text först imorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0