Julgran

Igår hände mycket, men ingen dator. Skrev enk.prov som jag idag fick reda på att jag fick VG på :D Var över och sa God Jul till min morbror med familj. Fick världens huvudvärk (som fortfarande är kvar :s ). Och så kläddes julgranen :D
Då ena brodern inte var hemma och den andra var upptagen med plugg, fick det bli jag, syrran och A som klädde den.
Det hela började med att jag gick upp på vinden för att hämta allt till granen. Jag börjar med att skicka ner julgransfoten. Syrran tar emot den och konstaterar två gånger om att den är väldigt kall. Då ber jag henne titta på granfoten, varpå hon ger ifrån sig ett skrik, foten flyger upp i luften och hon bort mot stora matbordet och upp på en byrå. När jag var uppe på vinden hade jag hittat en smälld musfälla med en mus i, och "råkat" lägga den i julgransfoten. Tror inte jag skrattat så mycket på länge :p

Därefter konstaterade vi att årets gran hade lite för stor stubbe, eller var det granfoten som var för liten? I alla fall fick syrran såga tills hennes arm blev trött och lite till, medan jag och A snällt höll i granen åt henne :p

Efter mycket om och men kom granen till slut upp och prydnadskulor på. Dock till min stora besvikelse var den ena belysningen trasig, så blir till att köpa ny på vårrean ; )



Hade jag kunnat lägga upp bilder, hade jag gjort de. Men något fel på servern just nu :( kommer kanske bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0