Julafton

Idag vaknade jag som alla andra lördagar av att klockan började skrika vid 8-tiden. För att inte råka somna om finns det inget annat val än att sätta sig upp i sängen, gnugga bort sömnen ur ögonen, för att till sist orka sig bort till min soffa där jobbkläderna låg.
Detta kändes som vilken lördag som helst på året, men de är det icke. Idag är det den 1december, första dagen med chokladkalender, första dagen med julkalender, första dagen då man verkligen vet hur lång tid de är kvar till julafton och lovet. På måndag blir det till att sätta sig ner och skriva en nedräkningskalender i min almanacka.

Så nu är det inte lång tid kvar till julafton, och ännu mindre tid kvar tills jag ska till jobbet, men matlådorna står redan klara i köket, med pannkaka och sylt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0