Ikea del 2

Det finns dagar då man verkligen inte känner för att gå upp ur sängen, och idag är just en sån dag. Men som alltid så har jag lyckats ta mig upp, och är nu mer eller mindre färdig för att om 20min börja ta mig till skolan. Det blir nog en tidig kväll, så länge de inte kommer in massa trevligt folk på msn som håller en uppe :p

Vad hände igår då?
Jo direkt efter skolan åkte jag och hämtade upp C, och därefter hämtade vi upp M. På vägen ut till Barkaby var det konstant tjejprat från dom, och tro de eller ej, men jag överlevde ; ) Har väl blivit härdad, och det kan ibland vara trevligt och lite intressant att få höra/vara med och prata om sånt. Men men...
När vi väl var framme vid Ikea bar det direkt av till första våningen, och C föreslog att vi skulle gå igenom hela sortimentet, även fast hon hade en inköpslista. Men det var bara att följa order. Lagom när vi var klara med övervåningen kommer C och M på att vi behöver kontorsmateria, som de har för sig är i början på den våningen, och det går inte att gena (enligt dom) så vi går hela vägen tillbaka. Detta för att konstatera att kontorsmaterial är på undervåningen. Efter några timmar shopping på Ikea, kommer vi ut med 45 lådor i olika storlekar, förvaring för papper, magnettavlor, stolar, och en mängd andra saker.
Vid det här laget är vi ganska hungriga då klockan är 19,30, men vi bestämmer oss för att åka till Bauhaus. Så blir det shopping där i någon timme.

För att avrunda dagen åker vi till McDonalds med en fullpackad bil. Och efter tre kvart börjar vi rulla till Viggan för avlastning och sedan hemfärd.

Runt 22,30 kommer jag hem, och gör mig bara i ordning och går och slocknar i sängen. Men det var en kul dag, och jag kan hålla med M när hon sa "Det här var lätt roligare än luciavakan"!

Kommentarer
Postat av: LINA

Ha en trevlig dag! :D ;)

2007-12-13 @ 08:05:21
URL: http://www.juridikt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0