En kort helg!

Som vanligt var helgen alldeles för kort för att man skulle hinna med allt utan att stressa.
På jobbet flöt de på som vanligt. Fick oxå reda på att vi köpt en ny bil, som idag ska komma tillbaka från stripening. Det ska tydligen sitta loggor over hela bilen om jag förstod I rätt.
Lördagskvällen hade jag tänkt ägna åt läxor. Men vid 8 tiden ringer C och säger att hon inte fått in några pengar (Vi skulle på söndagen iväg och handla för seglingens räkning). Så jag ringer snabbt M och frågar vad hon anser att vi ska göra. Som vanligt har M helt glömt bort att vi över huvudtaget skulle iväg på söndagen. Vi bestämmer iaf till slut att åka och fixa en del på onsdag, och resten nästa söndag.
Detta gör att jag snabbt bestämmer mig för att åka ut till min mormor, vilket tidigare var tänkt att jag skulle göra nästa helg, då vi nu istället ska handla saker. Så klockan 22,30 sätter jag mig i bilen. Undra om något hade hänt i Södertälje, mellan Stockholm och Södertälje blir jag nämligen passerad av fyra stycken piketbussar med blåljus.

Söndagen försvinner snabbt, med att hjälpa mormor med hennes dator, gå hundpromenader och göra läxor. Klockan 18,00 bestämmer jag mig i alla fall för att åka hem. Väl hemma igen, sätter jag mig med projektrapporten igen, och kommer inte i säng förens 02,00.

Nu ska jag snart till skolan. Undra om jag somnar under någon lektion eller inte ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0